W naszym przedszkolu prowadzimy zajęcia z kodowania i programowania. Celem takich oddziaływań jest rozwijanie u dzieci umiejętności informatycznych oraz technologicznych, niezbędnych w edukacji najmłodszych w XXI wieku. Kodowanie jest ciekawym, a jednocześnie dobrym nawykiem cyfrowym. Za sprawą nauki kodowania i programowania, dziecko w przystępny sposób uczy się logicznego myślenia i w praktyce łączy ze sobą wiedzę ściśle matematyczną z wiedzą humanistyczną.
Nauka kodowania uczy dzieci bieżącego rozwiązywania problemów. Zabawy z kodowaniem otwierają umysły, kształcą wyobraźnię i kreatywność dzieci. Doskonalą zdolność rozpoznawania i posługiwania się pojęciami: koloru, kształtu, wielkości i grubości. Rozwijają przy tym spostrzegawczość wzrokową, orientację w przestrzeni, logiczne myślenie, umiejętność dedukcji, wnioskowania, segregowania i klasyfikowania.
Podczas zajęć wykorzystywana jest mata do kodowania oraz ozoboty. Mata składa się ze stupolowej kratownicy. Czerwone linie dzielą matę na symetryczne części. Osie na macie oznaczone są za pomocą cyfr i liter. Mata świetnie sprawdza się podczas wprowadzania elementów programowania do zajęć dydaktycznych, jest również idealną pomocą w edukacji matematycznej.
Z kolei ozoboty to małe, ale bardzo inteligentne roboty do nauki programowania. Za pomocą kolorowych kodów rysowanych z dużą starannością z wykorzystaniem flamastrów na kartce papieru, dzieci mają możliwość programowania zadań dla robota. Mogą tworzyć trasy o dowolnych kształtach nabywając czy już doskonaląc znajomość orientacji przestrzennej, określania kierunków, grupowania i przeliczania elementów, porównywania długości odcinków, różnicowania figur geometrycznych. Zabawa ozobotem wpływa na wielostronny i harmonijny rozwój małego dziecka. Nowoczesny robot edukacyjny pozwala bezpiecznie i odpowiedzialnie wprowadzać najmłodszych w świat programowania i nowych technologii oraz kreatywnie spostrzegać i realizować ważne określone zasady podczas zabawy.
"Jeśli szanujemy dziecko i podążamy za jego możliwościami, to może ono zrobić więcej niż od niego oczekujemy, a wszystko co dziecko potrafi – nauczycielowi zrobić nie wolno."