Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

    Historia

    Historia

     

    Historia przedszkola rozpoczęła się w 1979 roku w budynku typu szwedzkiego, który  stał przy ul. Okulickiego 20. W 1993 roku przedszkole zostało przekształcone w placówkę integracyjną. Od 2007 roku rozpoczęto starania o przebudowę, bądź budowę nowego obiektu. Nasza, w tej chwili nieistniejąca już „Dwunastka”, która miała nam służyć 25 lat, służyła aż 44 -mówi dyrektor przedszkola mgr Urszula Cacaj.

     

    Przedszkole Integracyjne nr 12 zlokalizowane było w budynku typu szwedzkiego na Osiedlu Centralnym. Sąsiadowało ze Szkołą Podstawową Nr7 z oddziałami integracyjnymi. Placówka znajdowała się na placu o kształcie nieregularnego czworoboku. Z południowej strony plac przedszkolny przylegał do parkingu osiedlowego, z zachodu i północy graniczył z chodnikiem i osiedlowym placem zabaw a od wschodu z drogą dojazdową do placówki.

     

    Plac przedszkolny zagospodarowany był w sposób mający dzieciom przybliżyć rodzaje lasu występujące na naszej szerokości geograficznej. Od bramy witał przychodzących las iglasty, który tworzą niskie odmiany jodły, świerków i krzewów iglastych. 

    Miedzy piaskownicą a magazynkiem znajdował  się fragment lasu liściastego z brzozami, olchami i bukami. Wzdłuż południowego ogrodzenia był  zakątek lasu mieszanego, rosły tu sosny, jodły, kasztanowce, dęby.

     

    Wejście do przedszkola to również fragmenty obszarów leśnych. Jedna strona to płożące krzewy iglaste i liściaste takie jak irgi, cisy, jałowce. Po drugiej stronie chodnika rosły krzewy i byliny spotykane na łąkach i w przydrożnych rowach.

    Pomiędzy skrzydłami przedszkola od strony placu zabaw, znajdowały się roślinne zakątki, jeden ziołowy porośnięty bylinami mięty, melisy, tymianku, majeranku, macierzanki. Drugi to miniatura leśnej polany porośnięta była wrzosami, poziomkami i różnymi rodzajami traw. Trzeci to była rabata kwiatowa z tradycyjnymi bylinami ogrodowymi. A ostatni to tajemniczy gaik gdzie rosły krzewy i bluszcze osłaniające część budynku.

     

    Dzięki takiemu zagospodarowaniu terenów zielonych dzieci miały możliwość śledzenia zmian zachodzących w przyrodzie, nawet w miejscach normalnie niedostępnych bezpośredniemu oglądowi.
    Na placu znajdowały się również miejsca do zabawy dla dzieci: piaskownice, domki, przełaźnie, drabinki, zjeżdżalnie, bujaki.

     

    Budynek mimo, że stary był dość nowocześnie urządzony i wyposażony. Wchodzących witało duże akwarium.

     

    Funkcjonalnie urządzone szatnie zapewniały dzieciom swobodę ruchu i trening samodzielności przy rozpoznawaniu swoich szafek i wieszaczków.

     

    Dzieci miały do dyspozycji pięć sal zajęć.Ponadto znajdowały się tu również gabinety logopedy i psychologa i pedagoga specjalnego (wraz z gabinetem SI) Sale zajęć swoim wyposażeniem dostosowane były do wieku dzieci w nich przebywających. Dzieci młodsze miały do dyspozycji niższe meble dostosowane do ich wzrostu. Dla zapewnienia młodszym dzieciom pełnego komfortu np. podczas odpoczynku, przedszkole podzielone było między dzieci młodsze oraz na skrzydło dzieci starszych. W każdej sali znajdował się sprzęt komputerowy, telewizor oraz w grupach starszych rzutnik multimedialny. 

     

    W gabinetach psychologa, logopedy i pedagoga zgromadzone były pomoce dydaktyczne niezbędne do prowadzenia zajęć z dziećmi.

     

    Przedszkole posiadało salę i sprzęt niezbędny do prowadzenia zajęć metodą SI i Integracji polisensorycznej – poznawanie świata zmysłami. Do jednej z sal przyległaa łazienka z wanną do hydromasażu i matą jonizującą.

     

    Nowocześnie wyposażona i urządzona kuchnia dostarczła dzieciom zbilansowane posiłki dostosowane do ich potrzeb, również dla dzieci ze specyficznymi dietami (np. dzieci autystyczne).

    Data dodania: 2022-04-19 08:33:38
    Data edycji: 2023-09-26 19:59:43
    Ilość wyświetleń: 1606

    "Jeśli szanujemy dziecko i podążamy za jego możliwościami, to może ono zrobić więcej niż od niego oczekujemy, a wszystko co dziecko potrafi – nauczycielowi zrobić nie wolno."

    Helen Parkhurst
    Godło
    Bądź z nami
    Aktualności i informacje
    Biuletynu Informacji Publicznej
    Logo Facebook
    Facebook
    Biuletynu Informacji Publicznej